Steeds meer mensen zijn de afgelopen jaren gaan wattbiken bij Fietsen op Wattage. Daar zijn we natuurlijk hartstikke blij mee en ook heel erg trots op. Maar begrijpen doen we het eerlijk gezegd ook wel!

 

Wattbikers immers werken gericht aan hun conditie, kracht en fietstechniek. Daarbij is het ook nog eens heel motiverend én gezellig om samen met andere mensen te trainen. En je hoeft per se niet van hetzelfde niveau te zijn als de andere deelnemers. Bij Fietsen op Wattage traint iedereen namelijk op basis van haar/ zijn eigen niveau, op haar/ zijn eigen vermogens- en trainingszones. Zones die we periodiek opnieuw testen.

 

Bovendien zit je niet vast aan een abonnement, maar koop je een rittenkaart, waarmee je je trainingen kan inplannen op de dag(en) en tijd(en) die jou het beste passen.

 

Door de toegenomen drukte raakten de meeste van onze wekelijkse trainingen volgeboekt. Om de wattbikers bij Fietsen op Wattage tóch voldoende keuzemogelijkheden te blijven bieden, starten we vanaf woensdag 17 januari a.s. ook elke woensdag, steeds om 17.15 uur, nóg een wekelijkse training. Dat wordt dan, net als de training van dinsdag om 18.45 uur en van donderdag om 20.15 uur, een Alpe d’Huez training.

 

Een training van ± 75 minuten, soms met hoge rpm’s, voor souplesse, coordinatie en duurvermogen, andere keren juist weer met heel lage rpm’s, om juist op kracht te trainen. Naast “gewoon” zittend klimmen wordt er tijdens deze trainingen van tijd tot tijd ook staand geklommen. Ideaal voor iedereen die fit wil worden of blijven, maar bij uitstek voor fietsers die de bergen in willen, die zich voorbereiden op een Cyclosportive als de Marmotte of de Trois Ballons, een Gran Fondo als de Dolomieten Marathon of de Nove Colli, of beklimmingen als Alpe d’Huez, Mont Ventoux, Tourmalet of Stelvio. Of meerdaagsen als Giro di Kika, The Ride, Tour for Life, Duchenne Heroes, Pyreneeenchallenge. Of dichter bij huis, klimwerk als de Amstel Gold Race, de Klimclassic, de Ronde van Vlaanderen of LBL.

 

Zin in? Is de woensdag om 17.15 uur ook voor jou een geschikte tijd om te trainen? Voor “vast”, of gewoon eens een keer, als het niet past op de dag en tijd waarop je meestal komt trainen, reserveer dan nu.